AKP Kanuni Olmayan Yasağı Resmileştirdi

AKP Kanuni Olmayan Yasağı Resmileştirdi
KategoriAKP Kanunları |
Milli Eğitim Bakanlığı, Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’ni 10 yıl sonra değiştirirken; yeni düzenleme, tartışmaları da beraberinde getirdi. Çok sayıda başörtülü öğrencinin okuldan atılmasına dayanak olarak gösterilen Kılık Kıyafet Yönetmeliği’nin bazı maddeleri, Ortaöğretim Disiplin Yönetmeliği’ne de giriyor.

Mevcut Ortaöğretim Disiplin Yönetmeliği’ne göre, bir öğrenciye kılık kıyafet ihlalinden ötürü en fazla geçici olarak uzaklaştırma cezası verilebiliyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nca hazırlanan yeni Ortaöğretim Disiplin Yönetmeliği’ne göre ise, aynı ihlal karşısında verilecek olan ceza ağırlaştırılarak, tekrar edilmesi halinde öğrencinin okuldan atılması öngörülüyor.

TOP BAŞBAKANLIK’TA
Başbakanlığa gönderilen yeni düzenlemeyle, okullarda Kılık Kıyafet Yönetmeliği’ne uymamak, “mahrumiyet” cezası kapsamından çıkartılarak “kınama” cezası kapsamına alındı. Yeni düzenleme ile daha önce bu suçlarda verilen “öğrencinin belli bir süre için spor çalışmalarına, okul gösteri ve gezileri gibi ders dışı eğitici ve toplu faaliyetlere alınmaması” uygulaması kaldırılıyor. Ancak, yönetmeliğin “Okuldan kısa süreli uzaklaştırma cezası gerektiren davranışlar” bölümüne eklenen “Eğitim-öğretim ortamlarında kılık kıyafet mevzuatına ilişkin hükümlere uymamayı alışkanlık haline getirmek” şeklindeki 13. madde ile kıyafet yönetmeliğini birden fazla ihlal eden öğrenciler okuldan uzaklaştırılacak. Okuldan kısa süreli uzaklaştırma bir günden beş güne kadar, okulun açık olduğu sürede okul binası ve eklentileri ile buralarda yapılan her türlü eğitim-öğretim etkinliklerine katılmasına izin verilmemesi şeklinde olacak. Yönetmeliğin “Cezaya neden olan davranışın tekrarlanması” başlıklı 14. maddesinde “Aynı disiplin cezasının verilmesine neden olan aynı davranışın, öğretim yılı içinde tekrarlanması halinde bu davranış, hangi cezayı gerektiriyorsa bu cezadan bir derece daha ağır ceza verilir” deniliyor.

Haber: Haber10.com

Bu Yazıyı Paylaşın

(1 oy aldı, ortalama oyu: 5 out of 5)
Loading …
This entry was posted on Cumartesi, Mayıs 5th, 2007 at 11:30 and is filed under AKP Kanunları. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Yorum yapabilirsiniz, veya kendi sitenizden geri izleme yapabilirsiniz.

There are currently 2 responses to “AKP Kanuni Olmayan Yasağı Resmileştirdi”
Neden bize ne düşündüğünü yorum yazarak açıklamıyorsun! Seni görüşün herkes gibi geçerli, hadi gel o zaman… düşündüğünü açıkla bize.

1 On Mayıs 30th, 2007, ismail diyor ki:
ne diyebilirizki zaten bunları kuruluş amaçları cu pislikleri yapmak değilmiydi.Rabbimiz bu insanlara hidayet nasip etsin.

2 On Mayıs 30th, 2007, göksel diyor ki:
hayret hala milletin ümmiliğinden yararlanıp mağduru oynayan AKP yöneticilerinin gerçek yüzügnüg

Published in: on Haziran 3, 2007 at 5:15 pm  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://hayreddin.wordpress.com/2007/06/03/akp-kanuni-olmayan-yasagi-resmilestirdi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Yanıt Bırakın

